כל עסק צריך לעשות מספר ביטוחים. ביטוחים שיימנעו מפלה כלכלית, ביטוחים שיהוו גב כלכלי ואף ביטוחים שיאפשרו ללקוחות להיות רגועים. עם זאת, כאשר מדובר בבית עסק כגון אולם אירועים, יש מספר ביטוחים ייחודיים שחשוב לשים לב שקיימים, אחרת עשויים לגלות שכל ההשקעה הגדולה הייתה לחינם, אך ורק כי לא היה ברקע ביטוח מתאים. אז אלו ביטוחים מוטב לעשות ומה עשוי לקרות אם מבקשים לחסוך מבלי להתייעץ עם סוכן שבקיא בתחום? אם גם אתם מנהלים אולם אירועים, המידע הבא חשוב ביותר!
הנתונים שהלקוחות בוחרים
ראשית נציין שכאשר לקוחות מתלבטים איזה אולם אירועים לבחור, הם בין היתר נוטים לבחון את הנתונים הבאים: האם קיים רישיון עסק בתוקף, האם קיים היתר בנייה (כולל היתר לשימוש חורג), האם קיים כיסוי ביטוחי מקיף, האם מפורסם במקום כלשהו (למשל במשרד הפנים) שישנה סכנת סגירה (אף אחד לא רוצה לקחת סיכון שברגע האחרון המקום ייסגר) והאם קיימים מגוון ביטוחים משלימים, כגון ביטוח מפני רעידת אדמה, ביטוח מפני שריפה וכדומה. מכאן שחשוב לוודא שמיישרים קו מבחינת הנתונים שציינו, וכפי שמציין אבנר הייזלר ב ynet, לאחר שמוודאים שהבסיס קיים, רצוי להרחיב, וכידוע בתחום הביטוחים תמיד ניתן להרחיב, השאלה היא כיצד מבצעים זאת באופן חכם וכלכלי.
ביטוחים שיש לקחת בחשבון
כאשר עסק מורכב כגון אולם אירועים ניגש לעשות ביטוח, עליו לוודא שהוא מאובטח מכל הכיוונים. זה אומר שעליו לשקול לעשות ביטוח חבות מעבידים, ביטוח אובדן הכנסה, ביטוח רכוש, ביטוח אחריות כלפי צד ג', ביטוח נזקי טבע, ביטוח כנגד שריפה, ביטוח מבנה וכדומה. נשמע כמו הרבה ביטוחים? לרוב מדובר בביטוח לעסק שכולל את סך הסעיפים, אך כפי שמסביר אבנר הייזלר בפייסבוק ובשאר מדיות נוספות, כיום תחום הביטוחים מאוד משוכלל והתחרות גדולה, כך שהלקוח זוכה לרכוש פוליסה שמתאימה עבורו באופן פרטני, אם כי תמיד מוטב לקבל הכוונה מקצועית.
ביטוחים שמסייעים לסגור עסקאות
עסקים נוהגים לחשב פעמיים כל הוצאה, אך עסקים מצליחים מבינים שיש הוצאות שהן רווחיות, וכך גם נכון הדבר כאשר מדובר ברכישת ביטוח. ממש כפי שמסביר אבנר הייזלר במאקו לגבי החשיבות של רכישת ביטוח סיעודי בהקדם הניתן, כך הוא גם מבקש לחדד כאן מדוע רכישת ביטוח מתאים עשויה לא רק לחסוך כסף, אלא גם להגדיל את ההוצאות העסקיות. שנסביר? הרעיון הוא שיש ביטוחים שמונעים מפלה כלכלית. כך למשל, אם לקוח החליק באולם ושבר את הרגל, טוב לדעת שלא צריך לשלם לו פיצויים מהחשבון העסקי, אלא שפשוט מפעילים את הביטוח. מעבר לכך, יש להבין שכאשר לקוחות מודעים לעובדה שהאולם מחזיק בסך הביטוחים הנחוצים, הם מרגישים הרבה יותר בנוח לסגור עסקה, ואף מתרשמים שמדובר בבית עסק שמתנהל כהלכה, משמע בין היתר ביטוחים מתאימים מסייעים לסגור עסקאות – להגדיל הכנסות.
עשיתם ביטוח? המשיכו להיות ערניים!
אז אם גם אתם עסק שמנהל אולם אירועים, ואם גם אתם מבקשים לצלוח תקופה מאתגרת ולדעת שאין סכנה כלכלית שמאיימת בכול רגע נתון על הצלחת העסק, הכרחי לעצור ולעשות ביטוח. עם זאת, יש להבין אלו ביטוחים נחוצים, אלו מחירים כדאיים, מאלו סעיפים שנוגעים לביטוח מוטב להימנע וכדומה. לאור כל זאת טוב לדעת שכאשר עומדים לטפל בסוגיה כה חשובה אינכם לבד, אלא קיים יועץ ביטוחים שמסייע לסגור את הפינה על הצד הטוב ביותר. טיפ אחרון לדרך? לאחר שעושים את הביטוח המתאים, יש להמשיך לבחון חלופות. ייתכן שלאורך השנים יצוצו אופציות יותר כדאיות, כך שחשוב להיות ערים לסך האפשרויות.