מסיבת סיום י"ב היא אחד מאירועי השיא עבור התלמידים, ההורים, הצוות החינוכי, בית הספר והעירייה/המועצה האזורית. מסיבות אלו מייצגות במהותם ובתוכנם סיום של תקופה מאד משמעותית בחיים. טקס מעבר. מילדות לבגרות, מתלות לעצמאות.
לדברי הבעלים של אתר המתמחה בהפקת מסיבות סיום, הפקת מסיבת הסיום מורכבת מכתיבה, בימוי, הפקה, ניהול אומנותי, ניהול מוזיקלי (שירים, אולפן הקלטות), כוראוגרפיה, וידיאו ארט אנימציה וצילום(קליפים, צילום ועריכת האירוע), תאורה, הגברה, תלבושות, תפאורה ותפעול מסיבת הסיום בפועל ביום ההצגה.
ארגון ותכנון מראש יתרמו מאד להצלחת ההפקה. על מנת ליצור מסיבת סיום מושלמת, יש להיערך בהתאם.
אגדנו עבורכם טיפים מומלצים על מנת לסייע בתכנון וארגון מסיבת סיום מושלמת.
1. הגדרת זמן
ראשית נחלק את הזמן תהליך ארגון והפקת מסיבת הסיום נמשך כשלושה חודשים. נחלק אותם לשלושה שלבי זמן.
השלב הראשון: כתיבת ההצגה (איסוף חומרים על השכבה, על בית הספר והתאמתו לקונספט המוביל של ההצגה.)
השלב השני: חזרות. תכנון וניהול חזרות משחק שירה וריקוד, ניהול ימי צילום, ימי הקלטות ואת השבוע הטכני שכולל חזרות גנרליות.
שלב שלישי: ערב מסיבת הסיום. תפעול פיקוח וניהול ההצגה.
את ניהול ופיקוח הזמן מומלץ מאד לעשות באמצעות טבלת אקסל או גוגל דוקס.
2. הגדרת מקום
להגדרת המיקום של המסיבה יש השפעה ישירה על אופי המופע. לכן יש להגדירו מראש. האם ההצגה תתקיים בכותלי בית הספר או בחיק הטבע, במקום סגור או פתוח, היכל אקוסטי או אולם קטן וכו.. הגדרת המקום מראש תסייע בכל תהליך ההפקה החל מהגברה תאורה תפאורה וכלה במיקום המשתתפים על הבמה. יש להתחשב בכל האילוצים והשיקולים הטכניים ולהיערך אליהם כמה שיותר מוקדם.
כדאי לקרוא: מגוון פעילויות לאירועים
3. הגדרת תקציב
יש להגדיר מראש את מסגרת התקציב. להתאים אותו מבחינת פריסת ההוצאות לספקים ולשאר המרכיבים. הגדרה זו תיעשה מול הנהלת בית הספר ובראשה הגזבר(בחלק מבתי הספר גם מול ועד ההורים שאחראי על תקציב מיוחד שנאסף עבור ההפקה). גם כאן מומלץ להזין את כל נתוני התקציב הצעות המחיר והספקים בטבלת אקסל.
4. הגדרת הספקים
אם ההפקה גדולה במיוחד, והשכבה מונה מעל ל-100 בוגרים. רצוי להיעזר בחברת הפקות חיצונית. ובלבד שתהיה איכותית ומנוסה בהפקות מסוג זה (מבחינת הספקים ובראשם הכותב והבמאי.) חברת הפקות מעולה תתאים עצמה להווי וצרכי התיכון ותלווה את ההפקה החל משלב הרעיון ועד לשלב מחיאות הכפיים בסיום ההצגה. גם אם מדובר בהפקה קטנה יותר, עם שכבה קטנה יותר יש לבחור בקפידה כל ספק ע"פ ניסיון וותק. יש לבחור את הספקים בקפידה. הן בפן האומנותי והן בפן הטכני. יש לוודא שכולם בעלי ניסיון מוכח.
5. הגדרת הקונספט של ההצגה
על המחזאי והבמאי לערוך סיעור מוחות יחד עם הנהלת בית הספר על קונספט מוביל להצגה. נושא שיתאים את עצמו להווי בית הספר ובעיקר למשתתפים. נושא שיהיה אקטואלי וירתק הן את התלמידים והן את קהל המבוגרים. נושא שיאפשר ביטוי ושילוב לכל תלמיד שירצה לקחת חלק. ושרמת התכנים בו תהיה גבוהה ואיכותית, ערכית וחינוכית. מעבר למערכונים, התכנים יכללו גם שירים וריקודים ברוח הקונספט. והכי חשוב- קונספט שיהיה טמון בו ערך מוסף שילווה את המשתתפים בכל תהליך ההפקה. בשאיפה שהתלמידים יעברו תהליך חינוכי וערכי, שיישאר איתם כזיכרון נפלא וכחוויה לכל החיים.
הטיפ החשוב ביותר
על איכות לא מתפשרים! מסיבת הסיום היא אירוע שעומלים עליו ולקראתו במשך חודשים, בשביל שעה של מופע חד פעמי. אין מקום להתפשרויות. הצלחת ההפקה היא הצלחתכם! בהצלחה!