לא מעט מאורסות ומאורסים ניגשים למלאכת תכנון החתונה, ומגלים שלארגן חתונה זה עסק די יקר. כיום חתונה ממוצעת עולה בסביבות 100,000 ₪, ומשנה לשנה המחירים רק עולים ועולים. יש כמה וכמה דרכים להוזיל את עלויות האירוע, לעמוד בתקציב ואפילו להצליח ליהנות ממתנות החתונה שאתם עתידים לקבל. סקרנים? הכנו בעבורכם מדריך בנושא.
אפשרויות שוודאי כבר הכרתם
ברשת יש לא מעט מאמרים וכתבות שעוסקים בהוזלת האירוע, כך שסביר להניח שאת רוב האפשרויות הקלאסיות כבר הכרתם, ובכל זאת נפרט עליהן מעט:
- עונה ויום בשבוע: חתונה שמתקיימת בחודשי החורף ובימים פחות אטרקטיביים (משמע לא בימי חמישי או שישי), תהיה זולה יותר מחתונה שמתקיימת בקיץ ובימים מבוקשים.
- אזור בארץ: בפריפריה תמצאו אולמות אירועים שיציעו לכם מחירים זולים יותר מאשר במרכז באופן משמעותי.
- בחירת ספקים בתחילת דרכם: לרוב, ספקים שעדיין לא צברו מוניטין בתחום, ידרשו תשלום נמוך יותר מאשר ספקים שעוסקים בתחום במשך שנים.
ואיך ניתן להוזיל את העלויות עוד קצת?
נכון, לעונה וליום שבהם יתקיים האירוע יש משמעות כלכלית, וכן גם לבחירת הספקים. עם זאת, יש עוד לא מעט אלמנטים שעשויים להוזיל עלויות באופן ניכר, ועל כך נרצה לדון במאמר שלפניכם.
עיצוב האולם – כיום, אולמות דורשים סכום נפרד עבור עיצוב האולם, כלומר, מדובר בסכום שאינו כלול במחיר המנה. בדרך כלל הסכומים עשויים לנוע בין 3,000-6,000 ₪, ואף להגיע לעלויות גבוהות יותר. אפשרות מצוינת וחסכונית היא לעצב את האולם באופן עצמאי. נכון, זה ידרוש מכם מעט השקעה, אבל תוכלו לחסוך אלפי שקלים. ניתן לבצע רכישה באייבי בשפה העברית, כשתוכלו למצוא באתר שלל אלמנטים לעיצוב האולם החל מבדים לבנים לעיצוב החופה ועד לאלמנטים דקורטיביים לעיצוב מרכזי שולחן. כלות עבר מעידות שעיצוב עצמאי הוזיל את עלויות החתונה בלפחות 2,000 ₪, מה שאפשר להן לעמוד בתקציב ולהרוויח סכום גבוה יותר ממתנות החתונה.
עיצוב הזמנה – כדי לחסוך את עלויות המעצב הגרפי, תוכלו לעצב הזמנה באופן עצמאי בתוכנות חינמיות כמו CANVA או CRELLO. הרי כיום כמעט ולא נותנים הזמנה פיזית, אלא שולחים הזמנה דיגיטלית, למעט אנשים מבוגרים שחשוב להם לקבל הזמנה. למעשה, תוכלו לעצב את ההזמנה באופן עצמאי, ולהדפיס בבית דפוס רק מספר הזמנות בודדות לאנשים שחשוב להם לקבל הזמנה פיזית. העלויות יהיו ממש מזעריות ויאפשרו לכם להשקיע את הכסף במשהו אחר.
נשאר לנו מהחתונה – לא מעט זוגות נשארים בסוף החתונה עם שלל פריטים שנרכשו ולא היו בשימוש. רובם מוכרים את הפריטים הללו בקבוצות פייסבוק ייעודיות (כמו קבוצת "נשאר לנו מהחתונה"), כשמדובר על כפכפים לאורחים, סלים לבנים לשושבינים, אלכוהול, אלמנטים לעיצוב מרכזי שולחן ועוד. רכישה כזו תאפשר לכם לרכוש פריטים חיוניים במחירים זולים במיוחד, ולו כי הזוגות שהתחתנו מעוניינים להיפטר מהציוד ולגרוף עוד כמה שקלים עבורו.
יד שניה – כן, יד שניה זו אופציה מצוינת עבורכם, כשאף ניתן למצוא פריטי יד שניה שלא נלבשו מעולם, כמו חתן שהזמין כמה פפיונים שונים ובסוף בחר רק באחד או כלה שהזמינה שמלת כלה באינטרנט ובסוף לבשה שמלה אחרת. בשורה התחתונה: אל תפסלו את האפשרות לרכוש פריטי יד שניה.
להתמקח – לא הרבה יודעים אבל בהחלט ניתן להתמקח עם ספקים על המחיר, ולבקש לשלם סכום שעומד בתקציב שלכם. למשל עם האולם ניתן להתמקח על מנות הילדים ולבקש שילדים לא יחויבו (או יחויבו בתשלום מינימלי). עוד ניתן לבקש לכלול במחיר המנה שירות נוסף כמו תאורה או הגברה, ובכך לחסוך פניה אל ספק נוסף.
הכינו אלבומים באופן עצמאי – לצלמי חתונות יש מגוון רחב של חבילות, ומי שאינו בקיא בתחום, נוטה לקחת את החבילה שמציעים לו. ובכן, וותרו על חבילות חתונה, ובקשו צילומים בלבד (בין אם תרצו צילומי חוץ, צילומי סטילס או וידאו). וותרו על אלבומים והגדלות, ובקשו הצעת מחיר רק עבור השירות שלו אתם זקוקים. אם תרצו, תוכלו להכין לאחר מכן אלבומים באופן עצמאי דרך הרשת (באתרים כמו לופה או וואו) או בעבודת יד. הוזלת חבילת הצילום עשויה לחסוך לכם מעל 2,000 ₪, ולכן כדאי לקחת זאת בחשבון.
מתחילים לתכנן חתונה? הגדירו תקציב שתוכלו לעמוד בו (ולכסות את העלויות כמובן), והתחילו לתכנן את האירוע באופן מושכל. מזל טוב!